lördag 23 oktober 2010

England!!!!

Idag har de nog varit den första heldagen med regn, eller snarare dugg, eftersom de har varit dåligt väder så har jag passat på att skriva på mitt projektarbete.
Ikväll blir det fest på Cedar court och jag ska jobba i baren, man kan ju hoppas att det inte blir lika sent som förra gången då vi var hemma klockan fyra, fast då var de ju två bröllop och ikväll är det bara en stor fest. Så man kan ju hoppas på att man kommer hem lite tidigare denna gång.
Ikväll var det nog den roligaste dagen på jobbet av dem alla! Vi började jobba klockan tre och så slutade vi vid klockan tre, de blev alltså ett 12 timmars pass.
Under de 12 timmar så var jag med en kille som heter Josh, han visade mig hur allt fungerade. I början av arbetspasset så var jag med och dukade upp borden, när det var klart så var de middag då var klockan 18:00. Efter de så råddade vi baren och fixade det sista där. När gästerna kom klockan 19:30 så stod jag och en kille (kan inte komma ihåg hans namn) vid champagnebordet och delade ut välkomstdrinkarna, efter det kom Josh och sa att jag måste följa med honom och ta bordsbeställningar, först tänkte jag aldrig i livet men sen sa han att de bara var drycker och då tänkte jag, jaja då. I början var det lite pirrigt ifall man inte skulle förstå eller om man gjorde fel, men man kom fort in i det och sedan var de riktigt kul. Man gick till ett bord, frågade om de ville beställa något från baren skrev upp vad dom ville ha sedan gick man till baren och tog det man behövde, skrev ut ett kvitto, gick tillbaka till bordet och då fick man pengarna tillbaka igen och slå in… det kändes riktigt kul när man kunde jobba så självständigt hela kvällen och att de alltid fanns något och göra, då går tiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar